Anasayfa / Diyet / Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler

Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler

Zayıflamak için pratik bilgiler

Zayıflamak için yapılması gerekenler aslında o kadar da karmaşık değil. Her ne kadar zayıflama programları kişilerin yaşına, cinsiyetine, genetik yapılarına, kişiliklerine, yaşam koşullarına vb. bağlı olarak değişse de temelde bilinmesi gereken birkaç ilke var. Bunları iyi kavramak meseleyi büyük oranda halletmek anlamına geliyor. Ayrıca zayıflamak için size önerilen diyet programlarını kendi kişisel filtrelerinizden geçirmeniz ve bilinçli hareket etmeniz de önemli. İşte bu makalemizde Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler neler, bunları anlatacağız. Hazırsanız başlayalım. Zayıflamak için pratik bilgilerden ilki:

Kararlı Olmak En Önemli Şart

Zayıflamak için başlanılan diyetlerin başarısızlıkla sonuçlanmasının en önemli nedeni başlardaki kararlılığın korunamamasıdır. Pek çok diyet ilk birkaç günde bozulur. Halbuki sonuna kadar gitmeden sonuç almanız mümkün değildir.

İlk denemenizde bir şeyin değişmediğini görmeniz veya bir takım hatalar yapmanız sizi yıldırmasın. Ne olursa olsun vazgeçmeyin. Görüntünüzde ciddi bir farklılaşma olmasa bile zayıflamak için yaptığınız diyetin sağlığınız için mutlaka önemli ve faydalı olduğunu düşünün. Şimdi zayıflamak için pratik bilgilerden ikincisini açıklıyoruz;

Su Mucizesi

sıvı tüketimi
sıvı tüketimi

Su, yağ yakımına ciddi anlamda yardımcı olan bir mucize. Zayıflamak için su içme alışkanlığınızı gözden geçirmeniz ve az su içiyorsanız miktarı artırmanız gerekiyor. Günde ortalama 6-8 bardak su içmek zaten olması gerekendir ancak zayıflamak için bir diyet programı uygulayanlar günde 10-12 bardak su içmeliler. Zayıflamak için pratik bilgilerden üçüncüsü uykudur;

MUTLAKA OKUMALISIN:  Engelli yönetmeliği yeniden düzenlendi

Uyku Düzeni Önemli

uyku düzeni
uyku düzeni

Düzensiz uyku vücudumuzdaki melatonin, kortizol, leptin gibi hormonların çalışma düzenini kötü etkilediği için daha fazla yemek yeme ihtiyacı hissettirir ve hareketli olmamızı kısıtlar. Bu da otomatikman kilo almak demektir. Zayıflamak için metabolizmanın düzenli çalışması, bunun için de düzenli bir uyku alışkanlığı edinmek şarttır. Zayıflamak için pratik bilgilerden başka bir madde şeker tüketiminin azaltılmasıdır;

Şeker Tüketimini Azaltın

üç beyaz
şeker tüketimini azaltın

Şeker, deniz suyu gibidir. Tükettikçe daha fazla tüketme ihtiyacı hissettirir. Bu da aşırı kilo almanın en önemli sebeplerinden. Zayıflamak için şeker ve şekerli ürünler en çok uzaklaşmamız gereken besinlerde ilk sırada yer almalı. Zayıflamak için pratik bilgilerden başka bir madde ise kahvaltıyı atlamamaktadır;

Kahvaltıyı Kesinlikle Atlamayın

sağlıklı beslenme
sağlıklı beslenme

Kahvaltı sağlıklı insanlar için günün en önemli yemeği olduğu gibi zayıflamak için çabalayan insanlar açısından da en önemli öğün. Kahvaltı, gece boyunca hareketsiz kalmış metabolizmayı harekete geçirir ve zayıflamak için de yardımcı olur.Bir diğer zayıflamak için pratik bilgiler maddesi yemek için en az 20 dakika ayırmaktır.

Yemek İçin En Az 20 Dakika Ayırın

Beynimiz tokluk hissini yaklaşık 20 dakikada algılar. Dolayısıyla 20 dakikanın altında süren yemeklerden doymuş bir şekilde kalktığınızı hissedemeyebilirsiniz. Ayrıca lokmalarınızı iyice çiğnemeniz de sağlıklı zayıflamak için çok önemli. Her bir lokmayı en az 10-13 kez çiğnemeye özen gösterin.

Unlu Mamüller Seçimine Dikkat

diyet pankek
ekmek, makarna, pirinç tüketimine dikkat

Yemekleri ekmeksiz yemeye kültür olarak pek alışık değiliz. Tükettiğimiz ekmek miktarını azaltmak önemli ancak her halükarda yediğimiz ekmeklerin, hatta makarna ve pirinçlerin de tam buğday, çavdarlı, kepekli gibi türlerine yönelmemiz daha iyi olacaktır.

Ara Öğünler

Günde 3 öğün yemek yiyip arada hiçbir şey yemiyorsanız zayıflamak için yanlış yoldasınız demektir. 3 ana öğüne 3 ara öğün eklemek önemli. Ancak zayıflamak için şu hususlara dikkat etmek gerekiyor;

  • Ara öğün saatleri ana öğünden sonra 2-3 saati geçmemeli,
  • Ara öğünlerde lifli besinleri tercih edin
  • Ara öğünler doymak için değildir. Bunu unutmayın.
MUTLAKA OKUMALISIN:  Zayıflamak için ne yapmalı?

Hazır İçeceklerden Uzak Durun

Gerçekten zayıflamak için içeceklere de dikkat edilmeli. Öncelikle koladan kesinlikle kaçının. Daha sonra meyve aromalı gazlı içeceklerin diyet yazanlarından bile kaçınılmalı. Enerji içecekleri ise kalori depoları olduğu için uzak durmanız gereken içecek türlerinden. Bunların yerine meyve çayları, mineralli su veya sodalar, açık çaylar ve filtre kahveler tercih edilebilir. Ya da kendi içeceğinizi damak zevkinize göre kendiniz ayarlayabilirsiniz.

 

Zayıflamak için yukarıda sıraladığımız önerilere dikkat etmeniz halinde sağlıklı kilolarınızdan diyet yapmadan bile kurtulmanız mümkün hale gelecektir. Yeter ki azimli ve kararlı olun.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

2019 Seçim Ücretleri, Sandık Kurulu Ücretleri Ne Kadar, Seçim Parası Ne Zaman Yatacak?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 GÜNLÜK ÜCRET (2019 YEREL SEÇİM)2 İL VE İLÇE SEÇİM KURULLARI SEÇİM …

2 yorumlar

  1. Zayıflama ıle ılgılı en önemlı konunun kararlık olduğuna inanıyorum, başka türlü zayıflamak mümkün değil.

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: