Anasayfa / Diyet / Zayıflamak için ne yapmalı?

Zayıflamak için ne yapmalı?

Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?

Zayıflamak için ne yapmalı sorusu şişmanlık ve obezitenin gittikçe artan bir sorun haline geldiği günümüzde önemli bir soru. Televizyon, radyolar, internet siteleri bu soruyla ilgili yüzlerce sayfa bilgi ve önerilerle dolu. Peki ama bu öneriler ne kadar güvenilir ve ne kadar gerçek fayda sağlıyor? Zayıflamak için gerçekten ne yapmalı?

Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu

egzersiz nedir
Tek sağlıklı yol egzersizdir

Sağlıklı bir kilo vermenin aslında o kadar da çeşitli yolları yok. Zayıflamak için ne yapmalı sorusunu soranlar için sağlıklı zayıflamanın tek çaresi, bir uzman tarafından hazırlanmış, kişiye özel olarak düzenlenmiş bir diyete başlamak ve o diyeti uygun egzersizlerle sonuna kadar devam ettirmektir.

Ne kadar kolay görünüyor değil mi?

Ancak sorun da burada başlıyor. Kendi bireysel psikolojisini ve özelliklerini fark etmeyenler kendileri için uygun bir diyete başlasalar da sonunu getiremiyorlar. Bu nedenle bir diyetisyen tarafından hazırlanan programı sonuna kadar götürebilmek için psikolojinizin buna hazır olması gerekiyor.

Psikolojinizi Düzenleyin

Kilo sorunu bugün sadece toplumsal ya da tıbbi bir sorun değil aynı zamanda bir psikolojik sorundur. Dış görünüşe verilen önem arttıkça bu görünüşteki 1 birimlik bozukluk ruhumuzda en az 10 birimlik çöküşlere neden oluyor.

psikolog
Psikolojinizi düzenleyin

Öncelikle şişmanlığı ya da kilo fazlalığını kesinlikle bir takıntı haline getirmeyin. Bu bir sağlık sorunudur ve çok şükür tedavisi mümkündür.

Bundan sonra Allah’ın size bahşettiği irade kuvvetini kullanmanızın tam da yeri ve zamanı olduğunu düşünün. O iradenin hakkını vermeli ve başladığınız işi bitirmelisiniz.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Hızlı Zayıflama Yöntemleri

Mucize diyet diye bir şey yoktur. Kısa sürede zayıflayacağınızı vaat eden reklamların ve renkli sözcüklerin hepsini çöpe atın. Bu gerçeği kabul etmeniz şart.

Psikoloji Biliminden Faydalanın

Zayıflamak için ne yapmalı diyorsanız bu konuda psikoloji size yardımcı olabilir. Çünkü psikoloji size kendinizi kontrol etmeniz için çeşitli teknikler sunar. Bunun için gerekirse psikiyatrlara ve psikologlara danışmaktan çekinmeyin.

Yeme Alışkanlıklarınızı Değiştirin

Zayıflamak için ne yapmalı sorusunun aksiyon alanındaki ilk adımı yeme alışkanlıklarını değiştirmek olacaktır. Bunun da ilk adımı daha küçük tabaklar kullanmak ya da mevcut tabaklarımıza daha az yemek koymaktır. Ne de olsa tabakta yemek bırakmamaya alışkın bir milletiz.

Açken Asla Alışveriş Yapmayın

alışveriş
Açken asla alışveriş yapmayın.

Zayıflamak için ne yapmalı diyen birisi asla açken bir markete girmemeli. Aç bir halde bir markete girdiğinizi düşünün. Öncelikle deterjan reyonuna mı yönelirsiniz yoksa yiyeceklerin bulunduğu reyonlara mı? Tabii ki ikincisine. Çünkü açlık dürtüsü sizi oraya adeta zorla iter. O dürtüyü markete girmeden bastırmanız gerekiyor. Aksi halde marketteki rehberiniz aklınız değil mideniz olacaktır.

Aç Kalmanıza Gerek Yok

Aç kalmadan da diyet yapmanın, kilo vermenin mümkün olduğunu bilin. Ancak bunun için internette ve televizyonlarda her önünüze gelen ve kendinize en uygun olduğunu düşündüğünüz diyetlere saldırmayın. Mutlaka bir uzmana, bir diyetisyene başvurun. Çünkü vücudunuzun biyo-kimyasal yapısını kendiniz inceleyemezsiniz ve bilemezsiniz.

Olumsuz Duygularınızla Mücadele Edin

İnsanlar genellikle olumsuz duygularını içlerinde tutmak istemezler ve bunu yakınlarına, arkadaşlarına bir an evvel aktarıp o duygudan kurtulmak isterler. Ancak bunun yolu da herhangi bir şeyden şikayet etmektir ve şikayet etmek (herhangi bir şeyden şikayetçi olmak duygusu) olumsuz duygularınızın kontrolünü sizin elinizden alacak ve onlar sizi kontrol etmeye başlayacaktır. Bu da iradenizi zayıflatacak ve yiyeceklere daha çok yönlendirecektir. Bu yüzden her olumsuz duygunuzu şikayet yoluyla aktarma kolaycılığını bırakın.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Sağlıklı Diyet Listeleri

Yasak Yiyecek Diye Bir Şey Yok!

Herhangi bir gıdayı yasaklamanıza gerek yok. Bir şey yasaksa o daha çok arzulanır. Kendinizi şımartmayın, canınızın her istediğini her zaman yiyemeyeceğinizi kabul edin yeter. Hatta gerekirse diyetinize aykırı bir gıdayı bile haftada 1’den fazla olmamak şartıyla yiyin. Bu şekilde o gıdanın hayalini kafanızdan atarsınız.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

Zayıflama Hareketleri

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflama Hareketleri1.1 Spor Salonları ve Yürüyüş Parkurları1.2 Kadınlar İçin Zayıflama Hareketleri1.2.1 …

Bir Cevap Yazın