Anasayfa / Diyet / Zayıflamak için mini rehber

Zayıflamak için mini rehber

Zayıflamak İçin Mini Rehber

Zayıflamak, kilo fazlası olan bireylerin gündemini en çok işgal eden meselelerden. Ancak zayıflamak için yapılan bilinçsiz girişimler istenmeyen sağlık sorunlarına da neden olabiliyor. Bu nedenle kilo fazlası olup da zayıflamak isteyenler için sağlıklı bir mini rehber hazırladık. Faydalanmanız dileğiyle.

Şişmanlık ve Nedenleri

Şişmanlık bugün tedavisi mümkün bir sağlık sorunudur. Aynı zamanda kendisi de pek çok sağlık sorununu beraberinde getirmektedir. Bu nedenle var olan kilo fazlalığı oluşmadan önce şişmanlığı önlemek daha çok önem kazanmaktadır. Özellikle ailelere çocuklarına küçük yaşlardan itibaren beslenme eğitimi vermeleri, onları hareketsizlikten ve fast-food tipi beslenme alışkanlıklarından korumaları gibi konularda önemli görevler düşüyor.

 

Kişiye Özgü Şişmanlama Nedenleri

En önemli 2 şişmanlama nedeni sağlıksız beslenme ve hareketsizliktir. Bu iki sorun halledilmedikçe zayıflamak hayal olacaktır. Şimdi bunları ana hatlarıyla inceleyelim.

Sağlıksız Beslenme

Sağlıksız beslenme şişmanlığın en önemli nedeni. Çok basit bir ölçütü var; canınızın her istediğini istediğiniz zaman yiyorsanız ve yemek yeme amacınız sadece karın doyurmaksa sağlıksız besleniyorsunuz demektir.

sağlıksız beslenme
sağlıksız beslenme

Beslenme, karın doyurmak, canının her istediğini yemek değildir. Beslenmek, sağlığı korumak için bedenin ihtiyacı olan besinleri yeterli oranlarda ve uygun vakitlerde almak suretiyle bilinçli yapılması gereken bir eylemdir. Sağlıklı beslenme ise, dengeli beslenerek çeşitli besinlerin kişiye özel ihtiyaç duyulan oranlarda alınması ve vücudun ideal ağırlığının devam ettirilmesidir. Sağlıklı beslenme anne karnında başlar ve hayat boyu devam eder. Bu, sağlığın korunması ve kronik hastalıkların engellenmesi için oldukça önemlidir.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Lahana Diyeti

 

Sağlıklı Beslenme Önerileri

sağlıklı beslenme
sağlıklı beslenme

Zayıflamak için diyet programı uygulayanlar;

  • Alışverişlerini tok karnına yapmalı, düşük enerjili besinleri almalı, alışverişlerini planlı-listeli yapmalı
  • Kalorisiz içecekler tercih edilmeli,
  • Toplantılara veya buluşmalara çok aç karna gitmemeli,
  • Gerekirse ikramları reddetmekten çekinmemeli,
  • Planlı davranmalı ve ne yiyeceğini önceden programlamalı, planlanan zaman dışında yememeli, her öğün 1-2 bardak su içmeli, her hafta tartılmalı ve kilosunu kaydetmeli,
  • Gözünün önünde fazla yiyecek bulundurmamalı,
  • Zayıflamak için yemek tabaklarını küçültmeli veya yarım tabak yemeye alışmalı,
  • Yemek biter bitmez masadan kalkmasını bilmeli,
  • Her lokmayı iyice (en az 10-13 kez) çiğnemeli,
  • Yavaş yavaş yemeli
  • Zayıflamak için akşam yemeklerini erken yemeli ve akşam yemeğinden sonra bir şey yememeli

 

Hareketsizlik

Hareketsizlik de en az sağlıksız beslenme kadar şişmanlığın bir diğer nedeni. Zayıflamak için sağlıklı beslenme ne kadar önemliyse hareketli bir yaşam tarzına sahip olmak da o derece önemli. Diyet programlarının başarıya ulaşması da fiziksel aktivitenin artırılmasına bağlı. Küçük egzersizler veya günlük fiziksel aktivitenin artırılması metabolizma hızının düşmesini engelleyecek, yağ dokusunun harcanmasını sağlayacak, yağsız dokuyu da koruyacaktır. Yetişkin bireyler için haftada en az 150 dakika orta şiddette ya da haftada 75 dakika şiddetli egzersizler yapmak uzmanlar tarafından önerilir. Bunu başarabilmek için günde 30 dakikanızı ayırmanız yetecektir. Günde 30 dakika içinde 4-6 km. arası tempolu yürüyüşler yapmak idealdir.

Sağlıklı fiziksel aktiviteler için şu önerileri dikkate almanızda fayda var;

  • Bulduğunuz her fırsatta yürüyün. Hatta bu konuda kendinize fırsatlar oluşturun. Mesela asansör yerine merdiven kullanın. Aracınızı işyerinizin biraz uzağına park edin ve aradaki mesafede tempolu yürüyüş yapın.
  • İşyerinizde sık oturuyorsanız arada bir kalkın ve basit esneme hareketleri yapın ve yürüyün. Öğle tatillerinde dışarı çıkın.
  • Bilgisayar ve televizyona harcadığınız zamanı azaltın
  • Ev işlerini mümkün mertebe kendiniz yapın
  • Kendinizi yorgun hissettiğinizde uzanmak yerine açık havada kısa yürüyüşler yapın.
MUTLAKA OKUMALISIN:  Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler

 

Yapılan Diyetler Nasıl Olmalı?

Diyet programları aslında zayıflamak amaçlı beslenme programlarıdır. Ancak bir diyet programı hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar vardır;

diyet
diyet
  • Diyet programı mutlaka kişiye özel olmalıdır. Zayıflamak için önünüze çıkan her diyet programını uygulamayın. Çünkü sizi diğerlerinden ayıran pek çok kişisel özellik vardır ve bunu belirlemek bir uzman işidir.
  • Gerçekten zayıflamak için esnek diyet programları uygulanmalı.
  • Beslenme programı; bireyin ağız tadını bozmayacak şekilde, sosyo-ekonomik durumuna uygun, yaşam tarzına adapte edilmiş olarak, esnek ,beslenme alışkanlıklarını uzun dönemde değiştirecek şekilde sunulmalıdır. Zayıflamak için kısa süreli programlar (şok diyetler) uygulanmamalıdır.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

zayıflamak için ne yapmalı

Zayıflamak için ne yapmalı?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?1.1 Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu1.2 Psikolojinizi Düzenleyin1.3 Psikoloji …

Bir Cevap Yazın