Anasayfa / Kilo Verme / Zayıflama Programı

Zayıflama Programı

Zayıflama Programı

Zayıflama programı hazırlamak ve uygulamak için programın ne kadar çok kilo verdirdiği değil nasıl kilo verdirdiği önemli. Hızlı zayıflama merakı bazı sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Bu nedenle bir diyet programı uygulamadan önce bilinçli davranmak ve işin uzmanından yardım almaktan çekinmeyin. Bu konuda sizler için hazırladığımız mini rehberimizde konuyla ilgili gerekli bilgileri bulacaksınız.

Zayıflama Programı Nasıl Hazırlanır?

zayıflama

Sağlıklı bir zayıflama programı hazırlamadan önce kendinizi tanımanız şart. Yaş, cinsiyet, yaşam koşulları, damak tadı, kararlılık ve çalışma azmi konusunda kendinizi tanımanız mümkün. Ancak metabolizma hızınız, kan şekeri düzeyiniz, genetik özellikleriniz hakkında mutlaka tıbbi yardım almalısınız. Çünkü kilo alma ve kilo vermede bunların hepsi bir arada etki eder. Herkesin genetik özelliği ve metabolizma hızı farklı olduğuna göre hazırlanacak zayıflama programı da kişiye özel olmalı ki sağlıklı ve uygulanabilir olsun.

Aşağıda hazırladığımız genel kurallara uymanız durumunda hem sağlıklı bir zayıflama programı hazırlamış olacak hem de istediğiniz hedefe kısa sürede ulaşabileceksiniz.

Hedef Belirleme ve Kararlılık

Bir zayıflama programı hedefsiz olmaz. Bu nedenle kendinize bir hedef kilo belirleyin ve kararlı olun. Ayrıca büyük hedefler koymaktan önemle kaçının. En sağlıklı zayıflama miktarı ayda 4-5 kilodur. Ayda 8-10 kilo verdirdiğini iddia eden diyetlerden uzak durun.

Esneklik ve Uygulanabilirlik

Zayıflama programınız esnek olmalı. Kendinizi bir asker gibi çok sıkı disiplin altına sokmanıza gerek yok. Bu durum strese neden olacaktır. Belirlediğiniz hedeften şaşmamak ve kararlılığınızı bozmamak şartıyla küçük kaçamaklar yapabilir ve damak tadınıza uygun besinlerin diyet türlerini tüketebilirsiniz.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Kilo Verme Programı ve Diyet Planlama

Uygun Programa Uygun Egzersiz

Uygun ve sağlıklı bir zayıflama programı beraberinde egzersiz olmadan düşünülemez. Günlük fiziksel aktivitenizi artırmadan istediğiniz kadar aç kalın, sağlıklı bir sonuç elde edemezsiniz. Bu nedenle tempolu yürüyüşlere, merdiven çıkmaya, evde veya işyerinde küçük esneme hareketleri yapmaya özen gösterin. Uzun süre oturur vaziyette kalmayın. Televizyon ve bilgisayar başında harcayacağınız zamanı azaltın.

Beslenme Alışkanlıklarında Kalıcı Değişiklikler Sağlamak

beslenme alışkanlıkları
beslenme alışkanlıkları

Canı her istediğinde istediği yemeği yiyen bir kişiliğe sahipseniz bu alışkanlığınızı değiştirmedikçe hiçbir zayıflama programı size yardımcı olmayacaktır.

Zayıflama programı boyunca karbonhidrat alımını azaltmalı ve yağsız proteinler tüketmelisiniz. Ayrıca taze meyve ve sebze tüketimine de önem vermeniz gerekiyor. Vücudumuzun asıl ihtiyaç duyduğu mineraller ve vitaminler hamur işi ürünlerde ve kebaplarda değil, daha çok meyve ve sebzelerde yer alıyor.

Sıvı Tüketimine Dikkat

sıvı tüketimi
sıvı tüketimi

Bir zayıflama programına uymaya kararlıysanız bu programdan önceki tükettiğiniz miktardan daha fazla sıvı tüketmelisiniz. Yani günde en az 3 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin. Hazır ve gazlı içeceklerden uzak durun. Yeşil çay, nane çayı, siyah çay tüketiminizi artırabilirsiniz. Ancak bitki çaylarını günde 4-5 fincandan fazla tüketmemeye dikkat edin.

Bütün bu hususları göz önüne alarak hazırlayacağınız bir zayıflama programının başarıya ulaşmaması için hiçbir engel yok. Yeter ki kararlı ve azimli olun.

 

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

Zayıflama Hareketleri

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflama Hareketleri1.1 Spor Salonları ve Yürüyüş Parkurları1.2 Kadınlar İçin Zayıflama Hareketleri1.2.1 …

Bir Cevap Yazın