Anasayfa / Diyet / Zayıflama Hareketleri

Zayıflama Hareketleri

Zayıflama Hareketleri

Zayıflama hareketleri kilo vermek için sağlıklı bir diyet programının yanında uygulamanız gereken basit egzersizlerdir. Egzersiz olmadan bir diyet programından beklenen sonucu alamayabilirsiniz. Bu nedenle zayıflama hareketleri hem sağlığınız hem günlük enerjiniz için size yardımcı olacaktır.

Spor Salonları ve Yürüyüş Parkurları

Zayıflama hareketlerini uygulamanız için spor salonuna veya yürüyüş parkurlarına ihtiyacınız yok. Bu nedenle spor salonuna gitme imkanı olmayanlar bunu bir dezavantaj olarak görmemeli. Evde, hatta uygunsa işyerinizde bile yapabileceğiniz basit zayıflama hareketleri ile gerekli egzersiz programlarınızı uygulayabilirsiniz.

Kadınlar İçin Zayıflama Hareketleri

Kadınlar için oluşturulan bu egzersiz hareketlerini uyguladığınızda daha iyi bir görünüme kavuşmanız, mesela sıkı kalçalara ve düz bir karına kavuşmanız mümkün. Ancak unutulmamalı ki bunun mümkün olması bu hareketlerin sağlıklı bir diyetle birlikte yapılmasına bağlıdır.

Şimdi bu hareketleri nasıl uygulayacağımıza göz atalım;

Squat

Her kadının kadının iyi bilmesi gereken bir hareket olan squat, daha çok bacak ve kalçaları çalıştıran bir zayıflama hareketidir. Aslında bir çömelme hareketidir ve çömelip kalkma tekniklerine dayanır. Squat zayıflama hareketlerini yaparken ağırlık veya başka bir ekipman kullanmanıza gerek yoktur ancak basit şeyler kullanabilirsiniz.

Dikkat: Squat’a yeni başlayanların ilk 1 hafta ağırlık kullanmamaları uygun olur.

Doğru squat hareketleri için şu videodan faydalanabilirsiniz;

Şınav (Push up)

Vücudunuzun üst kısmını şekillendirmek için şınav hareketi şart. Ancak mükemmel ve doğru şınav hareketini bilenler ve uygulayanlar azdır. Doğru bir şınav için şu videodan faydalanabilirsiniz;

MUTLAKA OKUMALISIN:  Basen Eritme

Lunge

Metabolizma hızını artıran ve çok kalori yakılmasını sağlayan bu hareket bacakları ve kasları şekillendirmede ideal bir harekettir.

Bacak ve Kalça Egzersizleri (Pliometrik Hareketler) :

Bu hareketleri yaparken kardiyo sisteminiz güçlenecek ve vücut direnciniz de artacaktır. Yakılan kalori miktarı da fazlalaşır.

Erkekler İçin Zayıflama Hareketleri

Yoğun iş temposu içinde özellikler erkekler günlerinin bir bölümünü spora ayıramayabilirler. Ancak evde veya uygunsa işyerinde yapabilecekleri basit zayıflama hareketleri ile en azından gün içinde kendilerini daha dinç ve sağlıklı hissedeceklerdir.

Tempolu Yürüyüş

tempolu yürüyüş
tempolu yürüyüş

Tempolu yürüyüş aslında hem erkekler hem de kadınlar için en temel zayıflama hareketi ve en güzel spordur. Günde yarım saatlik bir tempolu yürüyüş sağlığınız için ciddi olumlu sonuçlar doğurur.

Mekik

mekik çekmek
mekik çekmek

Mekik, karın kasları için en etkili zayıflama hareketlerinin başında gelir. Günde 10-15 arası mekik çekmek etkili olacaktır.

Ayrıca askerliğini yapmış olan erkekler için şu hatırlatmayı yapalım: Askerde gördüğünüz ordu jimnastiği hareketleri bütün vücudunuzu çalıştıran hareketlerdir ve zayıflama hareketleri olarak da görülüp değerlendirilebilir.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

zayıflamak için ne yapmalı

Zayıflamak için ne yapmalı?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?1.1 Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu1.2 Psikolojinizi Düzenleyin1.3 Psikoloji …

Bir Cevap Yazın