Anasayfa / Beyaz Eşya / Teknik Servis

Teknik Servis

Teknik servis ve servis çalışanları, evlerimizdeki cihazlardan elde edeceğimiz faydanın devamı için hayatımızın birer parçası haline geldiler. Ancak bu servislerin hepsi aynı şartları sunmadığı gibi teknik servislerden faydalanma konusunda da çok bilinçli olduğumuz söylenemez. Ayrıca bu servislerle ilişkimizi belirleyen bazı hukuki durumlarımız da mevcut. Bu hususları göz önüne alarak hazırladığımız yazımıza göz atmanızı tavsiye ederiz.

Firmalar ve Teknik Servisler

Gümrük ve Ticaret Bakanlığının Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine göre üretici veya ithalatçılar (yönetmelikte ekli listede yer alan her mal grubu için belirtilen kullanım ömrü süresince) satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yetkili teknik servis istasyonunu yeterli teknik kadroya sahip şekilde kurmak zorunda.

Ayrıca unutulmamalı ki firmalar için teknik servis bölümleri onların müşteri nezdindeki itibarlarını belirler. Bir firmanın teknik servis ağı ne kadar geniş ve iyiyse o firmanın tercih edilmesi o kadar kolaylaşacaktır. Bu durumu dikkate alan firmalar son zamanlarda teknik servislerine daha çok önem vermeye başladılar ve bu yöndeki hizmet kalitesini artırmaya çalışıyorlar.

Yetkisiz Teknik Servislere Dikkat!

Bir takım beyaz eşya veya elektronik cihaz tamircileri, tüketicilerin bilinçsizliğinden yararlanarak yetkili olmadıkları halde yetkili teknik servis gibi hizmet etmeye çalışmaktalar. Bu durum ülkemizde maalesef oldukça yaygın.

Hatta bazı beyaz eşya tamir firmaları 444’le başlayan telefon numaraları kullanarak kendilerini tüketicilere yetkili teknik servis gibi tanıtmanın yollarını daha da artırıyor. Bu firmalar özellikle garanti kapsamında olmayan ürünler için hızlıca harekete geçiyorlar. Yetkili teknik servislerin tamir sürelerinin uzunluğu da tüketicileri bu firmaların kucağına itebiliyor.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler

Bu tip teknik servis hizmeti sunan firmalar veya mağazalarda yetkili olmadığı halde “yetkili” ibaresi yazıyorsa bunun cezai sorumluluğu var. Bu ceza tabii ki tüketiciye ödetilen bir ceza değil, firmanın maruz kalacağı bir ceza. Ancak bu işin hukuksuz olduğunu ve kendilerine de en azından ürünleri açısından zarar verebileceğini tüketiciler bilmeli.

Teknik Servis Hakkında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hangi ürünü veya cihazı kullanırsanız kullanın satıcı firmaya karşı haklarınız olduğunu unutmamalısınız. Yeri geldiğinde bu haklarınızı kullanmak için çekinmeyin ancak her şeyden önce bilinçli bir tüketici olarak bu hakların neler olduğunu çok iyi bilmeniz gerekiyor. Bu hakları ve konuyla ilgili diğer bilinmesi gerekenleri sizler için derledik.

Garanti Süresine Dikkat

Elektronik ürünler en az 2 yıllık garanti kapsamında olmak zorundadır. Bu, o ürünleri satan firmalar için yasal bir zorunluluk. Garanti süresi boyunca meydana gelen arızalarda tüketici ücretsiz onarım hakkına sahiptir ve satıcı işçilik masrafı, parça gideri ya da hangi ad altında olursa olsun hiçbir ücret talep edemez.

Garanti Belgesi Sorgulama

Satın aldığınız ürün veya cihazın garanti belgesine sahip olup olmadığını Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Bilgi Merkezi’nin internet sitesinden sorgulatabilirsiniz. Satın aldığınız ürünün onay tarihi, geçerlilik durumu, süresi ve diğer detaylarına bu siteden erişmeniz mümkün.

Servis İstasyonunun Sorumlulukları

Tüketici olarak size en yakın yerdeki yetkili serviste satış sonrası hizmet verilmesi mümkün değilse bu durumda malı firma merkezi veya diğer bir yetkili servise ulaştırmak mümkün. Bu durumda malı satan firma tüketiciden nakliye, posta, kargo ve benzeri hiçbir ücret talep edemez.

Azami Tamir Süreleri

Kullanım ömrü boyunca malın yetkili teknik servislerdeki bakım ve onarım süreleri azami tamir süresini geçemez. Azami tamir süresi Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine göre 20 iş günüdür.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Sağlıklı Diyet Listeleri

Servisin Yetkili Olup Olmadığına Dikkat

Yetkili olmadıkları halde yetkili teknik servis gibi davranan firmaların varlığından yukarıda söz etmiştik. Bu karmaşayı aşmanın en kolay yolu ürününüzü veya cihazınızı götürdüğünüz teknik servisin yetkili olup olmadığından emin değilseniz yetki belgesini göstermelerini istemektir. Ayrıca ürünün markasının internet sitesi üzerinden de yetkili teknik servis sorgulaması yapmanız mümkün.

Ürünün Tamir Edilmemesi Durumunda

20 iş günü içinde tamir edilemeyen, garanti süresi bitmeden tekrar bozulan ya da tamiri imkansız olduğu söylenen ürünler için satıcı firma tüketicinin talebini yerine getirmek zorunda. Bu talepler malın bedelinin iadesi, bozuk kısım için malın fiyatında indirim veya ürünün/cihazın yenisiyle değiştirilmesi olabilir. Ancak ürünün değiştirilmesi yasa tarafından satıcı firmanın inisiyatifine bırakılmıştır.

Kullanıcı Hatası

Teknik servis başvurularında tüketicilerin en çok duyduğu sözlerden biri kullanıcı hatası… Kullanıcı hatası, tüketicinin ürünü tanıtım veya kullanım kılavuzunda belirtilenlere aykırı olarak kullanmasından kaynaklanan arızalar için kullanılan bir tabir. Kullanıcı hatasının olup olmadığı yetkili servis tarafından bir raporla mutlaka belirlenmeli ve bu raporun bir sureti tüketiciye verilmeli. Bu, satıcı firmalar için zorunlu. Bu rapor örneğini aldıktan sonra eğer arızanın sizin hatanızdan kaynaklanmadığından eminseniz mutlaka Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Bu durumdaki başvuruların çoğu (% 70 oranında) tüketici lehine sonuçlanıyor.

Şikayetler

Ürünle, teknik servis ile veya satıcı firmayla ilgili sorunlarınızı duruma göre Tüketici Hakem Heyetine, özellikle teknik servis ile ilgili sorunları satıcı firmaların internet sitelerine şikayet etmeniz mümkün.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak için pratik bilgiler1.1 Kararlı Olmak En Önemli Şart1.2 Su Mucizesi1.3 …

Bir Cevap Yazın