Genel Bilgi

Müminlerin Cehennemi farklımıdır? çok şaşıracaksınız

Müminler için güvenli Cehennemmi?

Müminler için Ateş değilde Cehennem istendiğine dair ayetler

Mesela Enfal 16 da savaştan kaçanlar için Cehennem azabı vardır der.Allahın gazabı vardır der.İnançlı kimsede nefsine yenik düşerek car korkusu ile kaçabilir.Onlara ateş yerine Cehennem demiştir.

Nisa 93 de cinayet için sürekli cehennemdir der.Allahın laneti ve gazabı vardır der yinede ateş demiyor.Bu da müminlerinde işleyebileceği büyük günahlar arasında

İsra 18 Kim bu çabucak geçen (dünyayı) isterse, ona yani (helakini) dilediğimiz kimseye dilediğimiz kadarını dünyada hemen veririz. Sonra da onu kınanmış ve kovulmuş olarak gireceği cehenneme yerleştirmiş (olacağız).

Tabi biz hiç dünyalık istemeyelim anlamında değil nitekim Bakara 201 de iki taraf içinde istememizi ve ATEŞ azabından koru diye dua etmemizi Rabbimiz istemiş 202.ayetde böylelerine 2 tarafda da pay vardır der.Ama orda bile ATEŞ azabından koru diye dua etmemizi istemiştir

Furkan 66-69 ayetlerine bakarsak cana kıymak  bunlarda müminlerinde nefsine uyarak yapabilecekleri şeyler.Böylelerine Ateş değilde Cehennem demiştir.Hor ve hakir olarak kalır demiştir.
Nisa 93 ayet cinayet için ebedi azap der,Allahın gazabı vardır der ama ateş demez.

Nur 11 de zina iftirası yapanlara büyük azap kötülüğü yaymaya çalışanlara 19 da ise Elim azap der.Malesef müminde olsalar böyle günah işleniyor Ama benim anlatmaya çalıştığım ateş değil azap diyor sonra somuştalştırıp ateş demiyor.

Müminlerin Cehennemi hakkında görüşler.

Kuranda Rabbimiz müminlerle inkarcı ve yüzçevirenleri bir tutmayacağını defalarca açıklamıştır ve yukarıda gördük.Peki Müminlerlerde günah işleyebileceğine göre,kitabı sağından alanlar bile sorguya devam edeceğine göre nasıl olacak.Hac 17 de iki grubu ayıracağım der.Bu illa hemen cennete gireceği anlamına gelmez.Peki müminlerin cehennem azabı nasıl olabilir onu anlamaya çalışacağız.Meryem 85 e baktığımızda Rabbimizin huzurunda güvenli yerdelerdir der. Cennet ehli demediği için orası cennet değil başka bir yer olmalı
hemen sonraki ayet mücrimler cehenneme girecek diyor.(ateş değil)Ayrıca onlara halen mücrim diyor ve Ateş ehli olmadılar daha.Yine hemen sonraki 87.ayet şefaat den bahsediyor.Yani iş kesinleşmedi.İşte ateş ehli ve Cennet ehli olana kadar bu gruplar bir yerde bekleyecek.Mücrimler Cehennemde beklerken,Müminler ise seslerin bile duyulabileceği kadar yakın ama Cehennemin bir bölümü olsada güvenli ve kendine göre rızıkları olan,aralarına duvar çekilmiş ARAF dediğimiz yerde bekleyecek.Lütfen ayetleri dikkatli bir şekilde okuyalım.
hadid 13-14 de inkarcı grup cehennemde iken halen ateş ehli olmamış iken müminlerle aralarına kapısı olan bir duvar cekilir der.zümer 72 de kapıları var.Bu arada ikisinin arası çok yakınki sesler duyuluyor.Temsili bile olsa yakınlığını belirtmek için kullanılmış olmalı.İçinde rahmet dışında azap vardır der.Belkide müminlerin cehennemi orası.birçok ayetde müminlerle mücrimleri bir tutmayacağını hac 17 de aralarını ayıracağını söylemiştir.Aralarını ayırmaktan kasıt cezada da ayırmasıdır.Yani cehenneme girselerde aynı cehennem değil,ateşe girselerde aynı ateş değil Nitekim bir ayetde müminler için hissetmezler der.Yoksa cennet ve ateş olsa zaten herkes bilir Araf suresi gerçekten önemlidir.Dikkatle okunması lazım.Şöyle inceleyebiliriz.
Günahkar müminler için cehenneme ve ateşe sevk yoktur.Bu önemli Araf kısmını Rabbimiz Cehennemden saymıyor.Cennet gibi nimetler yok Cehennem ve ateş gibi azapta yok
ARAF SURESİ
36-İnkarcıların ateş ehli olduğunu anlatır
37-İnkarcıların özellikleri
38-Girin ateşe denecek—— sevk yok
39-Aldatan-aldanan söyleşileri
40-İnkarcıların cennete girememesi
41-İnkarcıların CEHENNEME GİRMESİ —– SEVK YOK (Ateş sözcüğüde yok)
42-CENNET EHLİ ÖZELLİKLERİ —– söyleme yok
43-Cennet Ehlinin duygularının mükemmel olması
44-CENNET VE ATEŞ EHLİNİN in konuşmaları Cennet ehli vadimizi bulduk der.
45-ATEŞ EHLİNİN ÖZELLİKLERİ ANLATILIR İNKARCI VE ALLAH YOLUNDAN ALIKOYAN DİYOR(Oiğer ateş suçu işleyen kul hakkı,yetim hakkı vs hatta riba yiyenler olabilir)
46-İki grup arasına perde çekilir
HADİD 12 Cennet müjdesi alırlar nurları vardır.HADİD 13 Araya duvar çekilir ve içi Rahmet dışı azapdır der. ilk önce ateş ve cennet ehli olmadıkları için burası kesin Cehennem Ayrıca iç tarafı rahmet dediğimiz yer Cennet olsa Cennetin manası kalmaz oranın iyi olduğunu herkes bilir.Rahmet yani bağışlanma ve Cennete gidene kadar orada konaklamadır zaten hemen sonraki ayetde inkarcıların (Ateş ehli olmadı)
ateşe gireceğini anlatır.
47-Cennet halkı (Cennet halkı oldular ama söylenmedi bilmiyorlar bkz 46 ayet) Rabbimiz bizi zalimlerle beraber bulundurma derler(cennetlik olduğunu bilseler bunu söylemezler(S.vakfı araf yerinin Cehennem olduğunu ama şirkten korunanlar için bu şekilde olduğunu söyler)
48-Görevlilerin ateş halkının durumunu anlatması
49-Girin cennete denir
50-Ateş halkı rızık ve su ister.Burası önemli cennet değil.Cennet olsa Su ve Rızık cennete göre çok hafif gibi Ayrıca konuşulanlar duyuluyor ve çok yakın SEVK AYETİ YOK CENNETİNDE AYRI KAPILARI VAR yani müjdeyi aldılar ama günahları oranında bekleyecekler.O anki durumlarını anlatıyor ilerdeki Cennetden rızık verin demiyor.

Araf yeri ayetlerinin sıralamısı şu şekilde olmalı 41-42——-47-46 (HADİD 13)-43-44-45-48-49-50-51 numara atlamaları ayetin içeriğine göre böyle çıkıyor.Rabbimiz önceyi ve sonrayı anlatıyor.Nitekim Asıl söyleşinin başladığı 44.ayetden önce de 36 da da Ateş ehlini anlatmıştır.Ayetleri yerine oturtmazsak kuranı doğru anlayamayız
Sonrası ise sırası ateş ehli diğer ayetlere göre Cehennemdeki azaplarını ve en son ateşteki azaplarını çekecekler.Cennet ehli ise Rabbimizin belirlediği süreden sonra grup grup cennete girecekler.

Cennetin ayrı kapıları vardır(zümer 73) Ebvabe olarak geçer. Araf yerinde ise araya perde(hicap)çekilir.Ayrıca Hadid 12-13 e göre kapısı olan bir duvar çekilir.Cennetde kapı yerine ebvabe arafta ise sur kullanılmıştır.farklı olmalı

Cehennemi tanıtan 10 un üzerinde ayetde orada arapça Bi’sel yada Sa’et geçer bunlarda kötü istenmeyen bir şey anlamına gelir.Fakat bunlardan daha şiddetli daha berbat olanı vardır.Mesela Kaf 24-26 da inkarcı grubun Cehenneme sevkinde bu iki kelimenin dışında türkçe yede geçmiş olan Şedid şiddetli azaba atın der.Rabbimizin gazabını zaten ayetden anlayabilirsiniz atın kelimesi bile 2 kere geçmiş.Önceki bölümlerde gördük Rabbim müminlerle
kafirleri bir tutmayacağını onlarca ayete belirtmiş.Yani bu müminleri illa affeder sıfırlar anlamında olmamalı azabıda af edebilir,hafiletebilir 12.bölümde gördük.Birçok ayetde inkarcıların azabından hafifletme olmayacağını özellikle söylemiştir.Ateş dışındaki azaplara baktığımızda irin benzeri şeyler yeme,kaynar su dökülme,demir kırbaçlarla işkence vs.azapların hep inkarcılarla ilgili olduğunu rahatlıkla görebiliriz.Bunun için
“www.iyibilgi.web.tr dini konulardan Ateş azabı çekecekler başka azaplarda çekeceklermi bölümüne bakabilirsiniz Ayetleri ile verilmiştir.(hac 19,51 ibrahim 50 duhan 43-46 vs) Yine A.imran 151 de ise inkarcılara kalplerine korku salacağız der.Rabbimiz Mümtehine 1-bakara 98 ve bazı ayetlerde kafirlerin düşmanı olduğnu belirtir.Hiç Allahın düşmanım diye belirttiği grupla günahkar mümin bir olurmu?Yani fiziki azabın yanında endişe ve korkuları da müminlerle kıyaslanamayacak kadar çok olacaktır.

BU TEZİ DESTEKLEYEN AYETLER

A.imran 185 Ateşten uzaklaştırılıp Cennete konan kurtulmuştur der.Burda hemen demez.Ayrıca bekleme var.
Meryem 85 Ayet Sakınanları Rahmanın huzurunda toplayacağız diyor.Bu kelime için Rabbimizin Rahman sıfatı kullanması büyük bir bağışlama olacağının ayak seslerini zaten bildiriyor.
Meryem 86 Mücrimleri Cehenneme süreceğiz diyor (Ateş değil) sakınanlar hiç günahsız insanlar değil şirk suçu işlemeyen yada bilmeden işleyip doğru yolu bulup dinini Allaha has kılan kimseler.Mücrim ise basit suçlu değil inkarcı bazı bölümlerde onu anlatmıştım.Bu ayetin hemen mahşerdeki sorgulardan sonra gelmesi müminlerin Cehenneminin araf olmasını destekliyor.Bu çok önemlidir
Ayrıca hemen sonrası şefaat ayetleri var.
Zümer 73 de cennetinde ayrı bir kapısı olduğu ortaya çıkıyor.Zuhruf 70 deki cennete girecek grup sanki cehennemden veya bekletilenlerden bir grup gibi.Çünkü aynı surede inkarcılar için cehenneme girin ayeti yok; cehennemde kalacaksınız ayeti var.Yani cehennemde belli bir sure kalmışlar.Bu da müminlerin araf yerinde
belli bir süre kalmışlar anlamına geliyor.Ayrıca hemen önceki 69.ayet müslümanları anlatıyor,devamında girin cennete diyor.Halbuki araf 46-47 de bunlar tedirgindi.
Zuhruf 71-72 girin cennete diyor İMAN EDENLERE ama Cennet ehli olmadılar,Muhammed 1-3 ayetine göre kuran kendinden başka hiç bir
kaynağı din olarak kabul etmez.İnanmamış batıla inanmış olarak kabul eder.Mücrimler Cehenneme diyor.Ateş ehli olmadan ateşe Cennet ehli olmadan cennete girilmez.çünkü burda inkarcılara ateş değil cehennem diyor.Cehenneme sevklerde inananlara cennet sözü veriliyor.Ama ateşe sevkde sonraki ayetler cennetin içini anlatıyor.Sadece zümerde cennete sevk var ama grup grup varissiniz der.Yani ordada sözü verilmiş sadece gösterilmiş gibi.En ayrınıtlı cennet vakıa suresinde.

Duhan 51 müminler güvenli yerdedir der burası önemli güvenli yer dediği Araf 46 da anlatılan Cehennemin araya perde çekilmiş bölmesi olabilir.devamı cenneti anlatır.EN ÖNEMLİSİ ATEŞ AZABINDAN RABBİMİZ KORUMUŞTUR 56.ayet böyledir 57 ayet bu bir lütufdur der.bu önemlidir.4/4 lük bir insansa Rabbimiz niye böyle korudum demiştir.Kendine göre inancı ile salih ameller yapmış ve Rabbimiz onu ateş azabından korumuş ahkaf 31 de koruyacağım demişti zaten.
RAHMAN 52 DE 2 TANE CENNET VARDIR DER bunun detayı verilmediği için herkes bir şeyler yazmış bence rabbimizin müminlere en büyük hediyesi Cennet ve elim azap ve Cehennemden korumuş olmasıdır.Ayrıca Araf 46 da da cehennemin perde çekilmiş bölümünde cenneti beklemeleri ayrıca bir düşük cennet olabilir.Azap yok,su ve rızık var.

Mümtehine 1 de İnkarcıların hem Rabbimizin düşmanı hemde müminlerin düşmanı olması gerektiğini,Fussilet 19 ve 28 de onlar için düşmanım diye tabir eder ve yerlerinin ateş olduğunu söyler
Günahkar müslümanlarında işleyebileceği birkaç ateş suçu var ancak Nisa 10 ve nisa 30 hariç hepsi inkarcı ama önemli bir fark var.BUNLARA EBEDİ DEMİYOR, özellikle ateşe sevk ayeti yok onlar gibi yüzlerce aşağılanmaya maruz kalmıyor,Allah onlar için düşmanımdır demiyor ve inkarcılar
gibi büyük ateşe girer,ateşin ortasına girer,derileri değiştirir,Ateş ehlidir vs demiyor..Ateşe girmekle ateşe yaslanmak farklımıdır diye inceledim fark yok gibi.Riba yiyenler ateş ehlidir diyor bunlar zaten damgalanmış kişiler
Günahkar müslümanların Cehennem suçu işleyebileceği furkan 65-69 da ise ateş ve Cehenneme sevk olmadığı gibi çok daha yumuşak üslup kullanır.Vasiyet günahı,iftira,içki,kumar vs de çok kötü günahlar olmasına rağmen tek kelime ateş ,Cehennem vs geçmediği gibi Ateş ehli demez düşmanım demez bunlara rağmen
Rabbimiz bizi nasıl ateşe sokar hiç düşündünüzmü;Yüzlerce ayetde inkarcıları uyarıp doğru yola gelmezlerse ebedi ateşe girer diyen Rabbimiz bize haşa kafirler kadardamı değer vermiyorki Tek kelime ateş geçmeden bizi ateşe atsın.
Ayrıca Rabbimiz inkarcıların başkaca işleyebileceği günahlardan çok az bahseder çünkü zaten inkarcı olmaları nedeniyle ebedi ateşe gireceklerdir.
En önemli farklardan biride müminleri yaptıklarının en iyisi ile mükafatlandıracak iken(Ankebut 7 ve bazı ayetler) kafirleri yaptıklarının en kötüsüyle(fussilet 27) cezalandıracak olmasıdır.Bu ne muhteşem ayrımdır

cennet detayları
Nebe 31-36 ayetlerin öncesi işkence vs ile ayetler cenneti anlatır
Mutaffin 23 genel olarak Cenneti anlatır
Gaşiye9-12 buda ateş ve cennet sevk yok ateş olunca cennet ayrıntılanmı
fecr 27-30 genel bir cennet ayeti böyle yapın diyor.
Hicr 45-46 cenneti anlatır genel
Enbiya 101 onlar ateşten uzak tutulur belkide hemen ateştekilerin perde çekildiği araf 46 olan yerde
saffat 46 dan sonra epey bir cennet anlatılır,hemen sonrası ateş anlatılır
sad 52 aynı cennet detayı verilir

halis muhles kulları inceledim hepsi düzgün inançla ilgili halis din Allahındır zümer 11,14 mümin 14 fussilet 33 gibi
13-11-2021

İncelememiz gereken notlar.Allahın muhles kulları hariç diye ayet var,sakınanları kurtarırız sakınanlar kim.Hissetmezler Cehennemi ve ateşidemi hissetmezler (Enbiya 102) kurana uyana elim azap yok der ayeti var
cevabı:BAKARA 177 Yüzünüzü doğuya ve batıya çevirmeniz, gerçek erdemlilik değildir. Gerçek erdemli kişi, Allah’a, Sonsuz Yaşam Günü’ne, meleklere, kitaplara ve peygamberlere inanan, sevdiği maldan, yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara,
isteyenlere ve özgürlükten yoksun olanlara veren; namazı dosdoğru kılan ve zekatı verendir. Söz verdiklerinde sözlerini tutan; yokluk, zorluk ve sıkıntı zamanlarında dirençli olanlardır. Doğruyu söyleyenler, işte onlardır. Ve işte onlar, sorumluluk bilinci taşıyanlardır.
(
Takva sakınmadır.Muttaki ile çok yakındır.bakara ilk 5 ayetde olduğu gibi salatı ikame eden,infak eden kutsal kitaplara ve ahiret gününe yakin (kesin) olarak inananlardır.

 

Ateş ve Cehennem Azabına Yakın duran Ayetler

Bakara 81 de kim günahı kendini sarıp sarmaladı ise Ateş ehlidir der.Bu büyük günahları alışkanlık haline getirenlerdir.Ayetlerin öncesi kendi kuruntusunu,batılı din zannedenleri anlatıyor.kendilerini üstün ırk görüp ateşte çok az kalacaklarını zannedenlerin ateş ehli olduğunu anlatıyor.
42/42 nolu ayetde insanlara zulmedenlere ve taşkınlık yapanlara Elim azap vardır der.Burda hangisi zulme ve taşkınlığa girer herkes kendisi belirlemelidir.Nur 11 de namuslu kadınlara iftira atanların ve bu işin elebaşlarının büyük azap göreceğini anlatır.22/25 ayetde hacca engel olanlara elim azap denmiş.24/19 kötülüğün yayılması için çalışan ve hoşlanan kişilere elim azap denmiş.4/37 de cimrilik yapıp birde bunu teşvik edenlere alçaltıcı azap denmiş.2/114 de mescitleri engelleyenlere azim azap denmiş.
Bakara 178 de öldürülen kimsenin yakınları için haddi aşanlara Elim azap denmiş.Nisa 14 de Allah ve Resulunun sınırlarını AŞARSA ATEŞDEDİR DER.ayrıca alçaltıcı bir azap vardır der.Bu mal yemekten ziyade sınırlarını aşan olmalı.Süleymaniye vakfı ateşin nekre/belirsiz olduğu için bu dünyadadır der.Belki direk mal yemeden değilde Allahı bu konuda hiç ayeti yok zannettiği/kurandan yüz çevirdiği için olabilir.Yinede dikkatli olmak lazım.Yine aynı sure 18 ayetde her türlü  kötülüğü yapıp en son tevbe eden ile kafir olarak ölenlerin
tevbesi kabul değildir der.
Nisa 14 ve öncesine baktığımızda miras paylaşımını kuranın dediği gibi yapmamızı yetim hakkı yememeyi öğütler bunları çiğneyen Allah ve Resulune isyan etmiştir der ve sonu ateştir der.Allah ve Resulune isyan kelimesi bunun dışında sadece imanla ilgili konularda değinilmiştir.(tüm isyan ayetlerini okudum)Bu farklıdır günahkar müminlerinde işleyebileceği bir şeydir.(

 

Cehennem ve ateşin çelişki gibi görünen yerleri

Mürselat 29-32 ayetler yer belirtmeden yani Cehennem ateş belirtmeden gidin 3 çatallı yere der.Tabi onlar önce Cehenneme gidecek nitekim orası karanlık ve serin değildir.Alevlerden korumaz der.burada zaten ateşe gireceksiniz o cehennem sizi ateşten korumaz demiş olabilir.Kütük gibi saray gibi kıvılcımlar atar der.Tabi onların Cehennem azabıda farklıdır.Ayrıca ilk ayetler cehennemi sonraki ayetler ateşi anlatmış olabilir nitekim İnkarcıları anlatıyor.
Kuranda ateş ehli ve Cennet ehli geçer cehennem azabı varsa bu çelişkimidir diye aklınıza gelebilir.Hayır Cehennem ateş ehli ve cennet ehli olmadan olan bir şeydir.Nitekim A.imran 185 de kim Ateşten hemen çekilip cennete konursa o kurtulmuştur der.Benzer ayetler Mümin 9 Rad 35 duhan 56 tur 18 insan 11 ayetleri vardır.Ancak onlarda artık,bundan sonra,hemen şimdi gibi anlamlara gelen “Femen” kelimesi kullanılmamıştır.Demekki istediği için hemen istedikleri için
ise belirli bir süreden sonra Cennete konacaktır. Cehennemin 7 kapısı vardır. Bu dışardan kapı olacağı gibi içerdende 7 kapı hatta arapçada 7 rakamı çok anlamına geldiği için çok anlamıda olabilir.Cehennemi tanıtan ayetlerde hiç bir şekilde ateşten bahsedilmemesi bunun için olabilir.Yani genel Cehennem olan belki dünya belkide daha büyük  olacaktır.Ateş vardır ama hep inkarcılarla anılmıştır.Birde Beled 20 ayetde inkarcıların üzerine kilitlenmiş bir ateş olacak der.Bu Genel bir ateş değilde kişiye özel bir ateş olacaktır
M.İslamoğlu bunu tefsir ederken güdümlü füze gibi hedefine odaklanan ateştir der.Diş ağrısının nasıl dayanılmaz olduğunu herkes bilir ama görünen dıştan gelen bir şey yoktur.Ayrıca bu Allahın sünnetine aykırı değildir.Çünkü Allah önceden bildirmiştir.
Kuranda Cehennem tanıtılırken Ateş dememiş.Ne zaman Ateş kelimesi geçse baktığımızda inkarcılarla birlikte anılmıştır.Bunların sebebi şu şekilde olmalıdır
1-Cehennemin 7 kapısı vardır der ayetde.Günahkar müminler ateşsiz kapıdan girebilir
2-Cehennem çok çok büyük belkide dünyamızdan daha büyük olacaktır.Dünyamızda bile bir yerde gece iken öbür yer gündüz olabilir.Kapı içinde kapıda olabilir bu yüzden Ateş zikredilmemiş olabilir.
Günahkar müminler için direk Cehenneme sevk ayeti yoktur.Belki bağışlanma olasılığı olduğu için belkide Ateşe göre daha önemsiz olduğu için olabilir.Ama Fecr 23 de Cehennem getirilmiştir der. Secde 13 de Cehennemi dolduracağım der.Araf 41 de Cehennem yatak ve örtüdür der.
İnkarcılara Cehennem odunusuz der.Şu şekilde benzetme olabilir.Cehennem azabı için.Odun gibi  cehennemde hapis bekleyeceksiniz, orada ateş azabı çekecek olanlarda götürülüp yakılacak.Tebbet suresinde de lehebin eşi odun hamalına benzetilmişti.

Kurana davete icabet,Kurana uyma ve Kurana (Allah ve Resulune)İtaat

Yukarda Kurana çağrılan kimselerin Yani onun Allah tarafından Resulumuz vasıtasıyla insanlığa indiğini kabul etmek bile insanı Elim azaptan koruyacağını(Ateş,işkence vs) Ahkaf 31.ayetde görmüştük.Bu ilk aşamadır.Birde Uyma,tabi olma anlamında iki ayrı kavram daha var.Bunların 2.aşaması uyma,tabi olma ayetlerininin hepsini 3 defa tekrarlayarak okudum.A.imran 31 de kurana uyun derken hemen 32.ayetde Allah ve Resulune itaat(kurana) diyor.Enam 116 da yeryüzündekilerin çoğunluğuna uyarsanız sapıtırsınız diyor. 7/58 ayetde kurana uyan hidayeti bulur diyor
8/64 de Allah yeter diyor,9/117 de kuran uyanları doğru yola getirir tevbeleri kabul eder diyor.10/36 da zanna değil kurana uyun diyor.10/109 ve 11/58 de topluluk olarak büyük belalardan koruyor.Hud 97/99 da firavuna uyanlar mahvoldu diyor.19/43 de İbrahimin yolu,vahyin yolu doğruya iletir diyor.19/59 Allahın dosdoğru yolunun şirksiz kuran yolu olduğunu söylüyor(erhan aktaş meali)
36/11 de Kurana uyan ancak ders alır bunlar için bağışlanma vardır.
3.Bölüm olan İtaat kavramında ise A.imran 31 de uyan bağışlanır 32 itaat edin der.Fetih 16/17 de savaşa çağrılıyorlar kaçanlara elim azap gidenlerede cennet var.Nisa 13-14 itaat eden cennet isyan eden ateştir der.(Bu günahkar müslümanları çok yakından ilgilendirir miras paylaşıma uymayı emreden ayet).İtaat etmeyenin amelleri boşa çıkaracağını söyler.Hucurat 14-15 İman eden mallarıyla Cihat edendir der.(Cihat aşağı yukarı tek tek baktığımda kuranla mücadele eden der islamoğluda öyle tefsir etmiş) Ahzap 1 de kuran dışına itaat etme,
2 de ise kurana uy diyor. 24/52 de itaat kurtuluştur der.Ahzap 71 de de kurtuluştur der.4/69 da itaat eden Ahirette Nebiler,şehitlerle arkadaştır der.

Ateş Ehli(Halkı) kimdir

Bilindiği gibi kuranda Ateş ehli ve Cennet Ehli vardır.Cehennem ehli veya halkı yoktur.Tüm Ateş ehli ayetlerinin önüne ve arkasına baktığımızda inkarcı ve kurandan yüz çevirenler olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz.Araf 36,Rad 5 ,Fatır 6 mümin 43 gibi ve tamamı inkarcılarla ilgilidir.Kuran Sadece bakara 275 ayetde riba yiyenleri de ateş ehli görmektedir.
Cennet ehli olunmadan cennete girilmez.Peki Ateş ehli olmadan ateşe girilirmi? Görünürde birkaç suç hariç (yetim zavallı malı yeme vs) ateş cezası gözükmüyor o da ateş ehli demiyor sürekli demiyor.Ayrıca Normalde Cennetin zıttı Cehennem diye düşünmemiz gerekir ama Cehennem değil Ateş ehli der.Özel bir bölüm olduğu çok açık.

Allah ve Resulune itaat ve isyan

Birçok ayetde Allah ve Resulune itaat edenin günahları bağışlanıp cennete gideceği var.Allah ve Resulune isyan ise ateş ehli demektir.Tabi Allah ve Resulu tek otoritedir.Yani kurandır.Resule isyanlarla ilgili tüm ayetleri okuyup karşılaştırdım.Hep imanla ilgili.sadece Nisa 14 de miras paylaşımı ve kul hakkı yemekle ilgilidir.Kuranda müminlerin Cehenneme ve ateşe sevki ile ilgili özel bir ayet yoktur.Sadece furkan 65-69 da ilgili suçlardan bir bölüm sayarak azap edilir ve horlanmış olarak kalır der.Cinayetinde sevk ayeti yoktur.Ama lanet vardır,gazap vardır
Ebedi cehennemde kalır der.Allah affetmez ise bir şekilde cezasını çekecek.

Günahkar müminler  Terazi ve kitabın sağdan alacaklardır ilgili makalehttps://www.iyibilgi.web.tr/wp-admin/post.php?post=1086&action=edit

Ayrıca kader konulu makalemizide inceleminiz öneririz.Yine 16 ve 17 bölüm yeni makalemiz yayına girmiştir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu