Anasayfa / Diyet / Kilo Verme Programı ve Diyet Planlama

Kilo Verme Programı ve Diyet Planlama

Kilo Verme Programı ve Diyet Planlama

Kilo verme programı hazırlamak ve uygulamak için programın ne kadar çok kilo verdirdiği değil nasıl kilo verdirdiği önemli. Hızlı kilo verme merakı bazı sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Bu nedenle bir diyet programı uygulamadan önce bilinçli davranmak ve işin uzmanından yardım almaktan çekinmeyin. Bu konuda sizler için hazırladığımız mini rehberimizde konuyla ilgili gerekli bilgileri bulacaksınız.

Kilo Verme Programı Nasıl Hazırlanır?

Sağlıklı bir kilo verme programı hazırlamadan önce kendinizi tanımanız şart. Yaşınız, cinsiyetiniz, yaşam koşullarınız, damak tadınız, kararlılık ve çalışkanlık seviyeniz hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Ancak metabolizma hızınız, kan şekeri düzeyiniz, genetik özellikleriniz gibi konular hakkında mutlaka tıbbi yardım almalısınız. Çünkü kilo alma ve kilo vermede bunların hepsi bir arada etki eden faktörlerdir. Herkesin genetik özelliği ve metabolizma hızı farklı olduğuna göre hazırlanacak kilo verme programı da kişiye özel olmalı ki sağlıklı ve uygulanabilir olsun.

Aşırı kilolu olmayanlar doktora veya diyetisyene gitmek yerine kendileri için en uygun olduğunu düşündükleri bazı kilo verme programları hazırlayıp uygulayabiliyorlar. Bunun için aşağıda hazırladığımız genel kurallara uymanız durumunda hem sağlıklı bir kilo verme programı hazırlamış olacak hem de istediğiniz hedefe kısa sürede ulaşabileceksiniz.

Hedef Belirleme ve Kararlılık

Bir kilo verme programı hedefsiz olmaz. Hedefsiz başlanan programlar kısa sürede uygulanabilirliğini yitirir. Bu nedenle kendinize bir hedef kilo belirleyin ve kararlı olun. Ayrıca büyük hedefler koymaktan önemle kaçının. En sağlıklı kilo verme miktarı ayda 4-5 kilodur. Ayda 8-10 kilo verdirdiğini iddia eden diyetlerden uzak durun.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Basen Eritme

Esneklik ve Uygulanabilirlik

Hazırlayacağınız kilo verme programı esnek olmalı. Kendinizi bir komando gibi çok sıkı disiplin altına sokmanıza gerek yok. Bu durum strese neden olacak ve beklenmedik sonuçlara yol açabilecektir. Belirlediğiniz hedeften şaşmamak ve kararlılığınızı bozmamak şartıyla küçük kaçamaklar yapabilir ve damak tadınıza uygun besinlerin diyet türlerini tüketebilirsiniz.

Uygun Programa Uygun Egzersiz

Uygun ve sağlıklı bir kilo verme programı beraberinde egzersiz olmadan düşünülemez. Günlük fiziksel aktivitenizi artırmadan istediğiniz kadar aç kalın, sağlıklı bir sonuç elde edemezsiniz. Bu nedenle tempolu yürüyüşlere, merdiven çıkmaya, evde veya işyerinde küçük esneme hareketleri yapmaya özen gösterin. Uzun süre oturur vaziyette kalmayın. Televizyon ve bilgisayar başında harcayacağınız zamanı azaltın.

beslenme alışkanlıkları
beslenme alışkanlıkları

Beslenme Alışkanlıklarında Kalıcı Değişiklikler Sağlamak

Canı her istediğinde istediği yemeği yiyen bir kişiliğe sahipseniz bu alışkanlığınızı değiştirmedikçe hiçbir kilo verme programı size yardımcı olmayacaktır. Üzgünüz ama damak tadınızdan ve sırf karın doyurmak için yeme alışkanlıklarınızdan taviz vermeniz gerekiyor. Bu alışkanlığı değiştirmek zor ancak yavaş yavaş yapılacak bazı değişikliklerle kısa sürede sonuç almanız da mümkün.

Kilo verme programı boyunca karbonhidrat alımını azaltmalı ve yağsız proteinler tüketmelisiniz. Ayrıca taze meyve ve sebze tüketimine de önem vermeniz gerekiyor. Vücudumuzun asıl ihtiyaç duyduğu mineraller ve vitaminler hamur işi ürünlerde ve kebaplarda değil, daha çok meyve ve sebzelerde yer alıyor. Ayrıca abur cuburdan uzak durmak şart ve tam tahıl ürünleri tüketmeniz de şiddetle tavsiye olunur.

Sıvı Tüketimine ve 3 Beyaza Dikkat

Bir kilo verme programına uymaya kararlıysanız bu programdan önceki tükettiğiniz miktardan daha fazla sıvı tüketmelisiniz. Yani günde en az 3 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin. Hazır ve gazlı içeceklerden uzak durun. Yeşil çay, nane çayı, siyah çay tüketiminizi artırabilirsiniz. Ancak bitki çaylarını günde 4-5 fincandan fazla tüketmemeye dikkat edin. Ayrıca şeker, tuz ve beyaz unlu mamullerden de mümkünse tamamen, değilse ciddi oranda azaltarak uzaklaşmak olmazsa olmaz.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Kilo Almak ve Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

Bütün bu hususları göz önüne alarak hazırlayacağınız bir kilo verme programının başarıya ulaşmaması için hiçbir engel yok. Yeter ki kararlı ve azimli olun.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

zayıflamak için ne yapmalı

Zayıflamak için ne yapmalı?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?1.1 Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu1.2 Psikolojinizi Düzenleyin1.3 Psikoloji …

Bir Cevap Yazın