Anasayfa / Diyet / Kilo Almak ve Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

Kilo Almak ve Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

Kilo Almak ve Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

Kilo almak, gerçekten zayıf kişiler için bir mühim sorun haline geldi. Kilo vermek kadar kilo almak da önemli ve kilo fazlalığı nasıl bir sağlık problemi ise kilo azlığı da aynı oranda bir sağlık sorunu. Bu yazımızda kilo almak ve sağlıklı kilo almanın yolları ile zayıflık, zayıflığın zararları ayrıca sağlıklı kilo almak için gerekli bilgileri sizlerle paylaştık. İyi okumalar.

Zayıflık ve Zayıflığın Getireceği Sorunlar

zayıflık
zayıflık ve zayıflığın getireceği sorunlar

Beden kitle indeksi 18,5’in altında olan kişiler zayıftır ve kendilerini kilo almak zorunda hissedebilirler. Yani boyunuza göre ağırlığınız % 15-20 oranının altında ise zayıfsınız demektir. Özellikle % 20’nin altında olması ciddi sağlık sorunlarına yol açar, bağışıklık sistemini zayıflatır, organların sağlıklı işlememesine yol açar ve ölüm riskine kadar giden önemli tehlikelerle karşı karşıya gelebilirsiniz.

Günlük aldığınız enerji harcadığınız enerjiden daha az ise veya aldığınız besinler vücudunuz tarafından kullanılamıyorsa eninde sonunda zayıflık sorunuyla karşı karşıya geleceksiniz demektir. Bu durumda kilo almak isteyebilirsiniz.

Kilo almak ve sağlıklı kilo almanın yolları nelerdir peki?

sağlıklı kilo alma
sağlıklı kilo almanın yolları

Öncelikle şuna açıklık getirmek gereklidir. Zayıflık veya aşırı zayıflık durumunda şu sorunlarla karşılaşma olasılığınız yüksektir;

  • Bağışıklık sisteminde hasar oluşması: Böylece sık sık hastalanacak ve enfeksiyon kapacaksınız.
  • Yeterli enerji alamadığınız için dikkatsizlik, huzursuzluk, odaklanamama gibi sorunlar yaşayacaksınız.
  • Adet düzensizliği göreceksiniz.
  • Bu sorunların sonunda ciddi yemek yeme bozukluklarına uğrayabilirsiniz.

Zayıflık Tedavisi

Şişmanlık tedavi edilebildiği gibi zayıflık da tedavi edilebilir. Bunun için mutlaka bir doktor tedavisi ve gözetimi şarttır. Çünkü zayıflığa neden olan hormonel durumlar mutlaka incelenmeli ve konuyla ilgili bir dizi test yaptırılmalı ve doktor tarafından uygun görülmesi durumunda ilaç tedavisine başlanmalıdır. Zayıflığın kaynağı psikolojik de olabilir. Bu durumda da bir psikiyatri uzmanından yardım alınması gerekecektir. Kendi kendinize kilo almak gibi bir yola başvurmayın.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Yiyip içtiklerimiz gıda değil, kimyasal kokteyl

Nasıl ki sağlıklı ve kalıcı kilo vermek için uzman bir diyetisyen tarafından hazırlanmış kişiye özel diyet listeleri önemli ise kilo almak konusunda da yine bir uzman tarafından kişiye özel diyet listesi hazırlanmalı ve kişi bunu mutlaka uygulamalıdır. Kendi kendinize uygulamaya kalktığınız diyetler durumunuzu daha da kötüleştirebilir.

Sağlıklı Kilo Almak İçin Basit Öneriler

öneri
sağlıklı kilo almak için öneriler
  • Aşırı yağlı ve şekerli besinler size kısa sürede kilo almak konusunda yardımcı olabilir ama bu vücudunuz için dengesizliğe yol açacaktır. Bundan kaçının.
  • Yoğun kalorili yiyecekleri tercih edin.
  • İştahsız biriyseniz öğün sayınızı artırın. Az ama sık yemek tüketin.
  • Kahvaltınızı erken saatlerde yapın ve sıkı bir kahvaltı olmasına dikkat edin. Simit, poğaça gibi şeylerle geçiştirmeyin.
  • Kesinlikle öğün atlamayın. Düzenli beslenme vücudunuzun dengesi açısından önemlidir.
  • Mümkünse her öğünde protein ve karbonhidrat almaya dikkat edin. Bu şekilde vücudunuzun kas dokusunun artması kolaylaşacaktır.
  • Fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişlere önem verin. Ara öğünlerde bunlardan faydalanın.
  • Yemek esnasında su içmeyin. Bu sizi hızlı doyuracaktır.
  • İştahınızı açmak için baharatlar ve soslardan faydalanabilirsiniz.
  • Yoğun egzersizler yapmayın. Yemeklerden önce hafif egzersizler ya da hafif tempolu yürüyüşler iştahınızı açacak ev kilo almak konusunda daha iyi yardımcı olacaktır.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

zayıflamak için ne yapmalı

Zayıflamak için ne yapmalı?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?1.1 Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu1.2 Psikolojinizi Düzenleyin1.3 Psikoloji …

Bir Cevap Yazın