Anasayfa / Diyet / Kalça Eritme

Kalça Eritme

Kalça Eritme

Kalça eritme şekilli bir vücuda sahip olmak için aşılması gereken bir engel. Kolay aşıldığı söylenemez ancak kararlılık ve sabırla bazı yöntemler uygulandığında kalçalarınızın istediğiniz şekli alması elbette mümkün.

Kalça Eritme İçin Öncelikler

Ancak doğru beslenme ve egzersiz programlarıyla üstesinden gelinecek bir mesele. Unutmamak lazım; sadece göbekten veya sadece kalçadan kilo vermek diye bir şey mümkün değil. İnsan vücudu tüm bölgelerden kilo verir. Yine de bazı genetik faktörler vücudun bazı yerlerinde daha erken incelmeye yol açabilir. Bu yüzden kişinin genetik yapısına uygun, her birey için özel düzenlenmiş bir diyet listesi ve yine kişinin günlük yaşam tarzına uygun bir egzersiz programı kalça eritme ya da genel olarak kilo vermek için olmazsa olmazdır.

kalçadan kilo verme
kalçadan kilo verme

Beslenme Önerileri

  • Her şeyden önce yağ, şeker ve tuz tüketimi sınırlanmalı.
  • Yağ tüketileceği zaman sağlıklı yağlar tercih edilmeli. Margarin, trans yağ ya da doymuş yağlardan uzak durulmalı. Tereyağı tüketimi de sınırlı olmalı.
  • Marketlerden alınan işlenmiş un ve şekerler kadınların kalça bölgelerinin en büyük düşmanlarından. Makarna, beyaz pirinç, beyaz ekmek uzak durulması gereken ürünlerden. Ancak esmer pirinç, bulgur, tam buğday ve tam buğday ürünleri gibi yüksek lifli besinler aşırıya kaçmayacak kadar tüketilebilir.
  • Daha çok protein tüketmeniz sizi tok hissettirir ve daha az yemenizi sağlayabilir. Yağsız proteinler de yak yakımını hızlandırır. Yumurta, derisiz tavuk eti, baklagiller, yağsız kırmızı et, az yağlı süt ve yoğurt, balık, kuruyemiş gibi ürünler en iyi yağsız protein kaynaklarıdır ve kalça eritmede etkilidir.
  • Yemeklerinizde taze sebze ve meyveleri tüketmeniz de kalça eritme için etkili bir yöntem olacaktır.
MUTLAKA OKUMALISIN:  Diyet Yemek Tarifleri
kalça eritmede en etkili hareketler
kalça eritmede en etkili hareketler

En Etkili Hareketler

  • Kalça eritme gibi bir derdiniz varsa daha çok hareketli olmak zorundasınız. Çok oturmak gibi bir alışkanlığınız varsa kalça eritmeniz mümkün görünmüyor.
  • Masa başı bir işiniz varsa uzun süre oturur vaziyette kalmayın. Arada bir kalkıp yürüyün ve küçük esneme hareketleri yapın. Bunu alışkanlık haline getirdiğinizde kalça eritme daha kolay olacaktır.
  • Kilo vermekte olduğu gibi kalça eritmede de en etkili egzersiz tempolu yürüyüştür. Günde 3-4 kilometre yürümeyi alışkanlık haline getirirseniz istediğiniz görüntüye kavuşmanız çok daha kolay olacaktır.
  • Merdiven çıkmak da kalça bölgelerinin şekillenmesinde etkilidir. Sağlığınız yerindeyse 2-3 kat çıkmak için asansör kullanmanıza gerek yok.
  • Bunların yanında squat, lunge gibi özellikle uygulanması gereken kalça eritme hareketleri var. Şimdi bunlara göz atalım.

Özellikle kadınlar için daha uygun olan kalça eritme hareketlerini evde de uygulayabileceğiniz şekilde aşağıdaki video‘dan izleyebilirsiniz.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

zayıflamak için ne yapmalı

Zayıflamak için ne yapmalı?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?1.1 Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu1.2 Psikolojinizi Düzenleyin1.3 Psikoloji …

Bir Cevap Yazın