Anasayfa / Diyet / Hızlı Zayıflama Yöntemleri

Hızlı Zayıflama Yöntemleri

Hızlı Zayıflama Yöntemleri

Hızlı zayıflama yöntemleri çok çabuk kilo vermek mümkün. Pek çok kilolu bireyin zamanla önemli bir takıntısı haline gelebiliyor. Ancak hızlı kilo vermek ne kadar sağlıklı? Hızlı Zayıflama Yöntemleri Kullanışlı mı? Hızlı zayıflama sağladığını iddia eden pek çok diyet ve ürün var. Bunlar ne kadar gerçek ve ne kadar uzun süreli etki sağlıyor? Hızlı zayıflama hiç mi mümkün değil? Elbette mümkün ama sağlıklı olmak şartıyla. İşte yöntemler.

Hızlı Zayıflama mı, Sağlıklı Zayıflama mı?

Hızlı zayıflama imkanı sunduğunu iddia eden diyetlerin pek çoğu, bu tip ürünlerin ise neredeyse tamamı maalesef gerçek dışıdır ve bilimsel değildir. Özellikle şok diyet uygulamaları ileride sağlık açısından ciddi sorunlar doğurabilmektedir. Ancak her şeye rağmen hızlı zayıflama ve kilolarından bir an evvel kurtulmak isteyenlerin yapabileceği bir şeyler var. Bunun için bilimsel çalışmalarla da desteklenen ve sağlık açısından sorun oluşturmayacak birkaç önerimiz var.

Yemek Yeme Alışkanlığınızı Gözden Geçirin

yemek
Yemek Yeme Alışkanlıkları

Hızlı zayıflama yöntemlerinden en önemlisi yeme içme alışkanlığıdır. Hızlı zayıflama için değil ama sağlıklı zayıflama için ne yediğinizi ve ne kadar yediğinizi değiştirmek zorundasınız. Damak tadından asla taviz vermeyen, bu konuda en ufak bir fedakarlığa bile tahammülü olmayan bir kişiliğe sahipseniz üzgünüz, hızlı zayıflamayı da sağlıklı beslenmeyi de unutun.

Ancak ne yediğinizi ve ne kadar yediğinizi aynı anda değiştirmek sizi aşırı zorlayacaktır. Bu yüzden yavaş ve emin adımlar atmalısınız. Aceleye gerek yok. İradenizi çalıştırırsanız 1-2 ay içinde hem yediklerinizin miktarı azalacak hem de sağlıksız beslenme alışkanlığınız yerini sağlıklı beslenmeye bırakacaktır.

MUTLAKA OKUMALISIN:  Zayıflamak İçin Pratik Bilgiler

Hareket Edin, Daha Çok Hareket Edin

egzersiz nedir
Egzersiz Yapın, Daha Çok Hareket Edin.

Hızlı zayıflama yöntemlerinden ikincisi de çok hareket etmektir. En iyi hareket yürüyüştür. Özellikle de tempolu yürüyüş… Yoğun iş hayatı, günlük hayatın koşturmacası içinde spor için ayrı bir zaman harcamanıza gerek yok. Önünüze çıkan her fırsatta tempolu yürüyün. Yakın mesafelere taksiyle veya özel aracınızla gitmeyin. Aracınızı işyerinizin biraz uzağına park edin ve o mesafeyi tempolu yürüyün. 2-3 kat çıkmak için asansör yerine merdivenleri tercih edin.

Bol Bol Su İçin

sıvı tüketimi
Bol bol sıvı tüketin

Çok su tüketenler az tüketenlere göre hızlı zayıflama konusunda daha şanslı. Bir diyet veya spor programınız varsa her zamankinden daha fazla su tüketin. Su tüketimi kilo verdirmez ama yağ yakımını hızlandırır. Hızlı zayıflama istiyorsanız günde en az 10-12 bardak su için.

Öğün Sayınızı Artırın

diyet makarna
Öğün sayılarınızı artırın

Hızlı zayıflama yöntemlerinden dördüncüsü öğün çoğaltmaktır. Evet yanlış okumadınız. Günde 3 öğün değil 4 öğün yiyin. Hızlı zayıflama için bu önemli. Sabah, öğlen ve akşam yemeklerine bir de ikindi vaktini ekleyebilirsiniz. Ama her öğünde azar azar yemek koşuluyla. Aksi halde obeziteden kurtulmanız mümkün değildir.

Uyku Düzenine Dikkat

uyku düzeni
uyku düzenine dikkat edin

Düzensiz uyku düzeni kilo vermeyi zorlaştırır. Hızlı zayıflama için verimli uyku uyumak zorundasınız. Bunun için geceleri 02:00 – 04:00 saatleri arasında kesinlikle uykuda olmanız gerekiyor. Gece 5-6 saatlik bir uykuya öğlen vakti en fazla 1 saatlik uyku desteği verebilirsiniz. Ayrıca uyurken yakınınızda cep telefonu, tablet gibi aletler bulunmasın.

Stresinizi Yönetin

Stresinizi Yönetin
Stresten uzak durun ya da stresinizi yönetin

Stresten tamamen kurtulmak neredeyse imkansız. Uzun süren stres dönemleri iştahınızı artırabilir ve daha fazla yemek ihtiyacı hissedebilirsiniz. Hızlı zayıflama için psikolojik destek almanız faydalı olabilir. Kendi kendinize stresle başa çıkabiliyorsanız da ne mutlu size.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

zayıflamak için ne yapmalı

Zayıflamak için ne yapmalı?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?1.1 Zayıflamanın Tek Sağlıklı Yolu1.2 Psikolojinizi Düzenleyin1.3 Psikoloji …

Bir Cevap Yazın