Anasayfa / Genel / Diyet Çeşitleri

Diyet Çeşitleri

Diyet Çeşitleri

Diyet çeşitleri hakkında internette ve televizyonda her gün onlarca yeni haberlerle karşılaşıyoruz. Pek çoğumuz da maalesef kendi yaşına, cinsiyetine, genetik yapısına, yaşam koşullarına ve kişilik özelliklerine bakmadan bu diyetlerden kendine ey yakın hissettiğini uygulamaya kalkabiliyor. Peki bizim için en uygun diyet çeşitleri hangisidir? Bunu nasıl bileceğiz? Gelin bu diyet çeşitlerini birlikte inceleyelim.

Diyet Çeşitleri ve Uygun Diyet Seçimi

Sağlık Bakanlığının hazırladığı Diyetisyenler İçin Hasta İzlem Rehberi’nde diyet planlamanın temel amacının bireyin yaşına, cinsiyetine, fiziksel aktivite düzeyine, fizyolojik durumuna ve beslenme alışkanlıklarına uygun olarak yeterli ve dengeli beslenmesinin sağlanması olduğu belirtilmektedir. Diyetin aynı zamanda bireyin sosyoekonomik durumuna, besinlerin sağlanması, hazırlanması ve pişirilmesi olanaklarına da uygun olması gerektiği söylenir.

Demek ki diyet çeşitleri içinden kendimiz için uygun diyeti bulmak istiyorsak bunda yaşımızın, cinsiyetimizin, fiziksel aktivite düzeyimizin, fizyolojik durumumuzun ve beslenme alışkanlıklarımızın iyi bilinmesi ve bazal metabolizma hızımızın doğru ölçülmesi gerekiyor. Bütün bunlar göz önüne alınmadan diyet çeşitleri arasından yapılacak bir tercih bizi yanlış sonuçlara götürebilir.

Dolayısıyla kişiye özel en uygun diyet listesi için kesinlikle tıbbi yardım alınmalı. Tıbbi yardım olmadan onlarca diyet çeşitleri içinde kendinize en uygun olan diyet türünü saptamak zor, hatta imkansız.

Yine de tüm bunlara rağmen bazı diyet çeşitleri ile doktor kontrolünde olmak koşuluyla istediğiniz kiloya ulaşmanız mümkün.

DİKKAT: Obezite sorununuz varsa (Beden kitle indeksi hesaplama değeriniz 30’un üzerinde ise obezite sorununuz var demektir) kesinlikle kendi kendinize diyet listesi hazırlayıp uygulamayın. Ancak obezite sorunu olmayan ve aşırı kilolu olmayıp da kilo vermek isteyenler, belirli bir beslenme bilincine ulaşmış iseler sunacağımız diyet çeşitlerinden faydalanabilirler.

Detoks Diyeti

Detoks diyeti her ne kadar diyet çeşitleri içinden en popüleri olsa da aslında bir zayıflama diyeti değil, bir arınma diyetidir. Amacı, bedenin zararlı maddelerden arınmasıdır. Ancak bu arınma, sağlıklı beslenmenin ve kilo vermenin yolunu hızlıca açtığı için tercih edilmektedir.

MUTLAKA OKUMALISIN:  2019 Seçim Ücretleri, Sandık Kurulu Ücretleri Ne Kadar, Seçim Parası Ne Zaman Yatacak?

DİKKAT: Emziren anneler, gebeler, tansiyon ve şeker gibi kronik rahatsızlıkları olanlar için bu diyet uygun değildir. Diğer kronik rahatsızlıklar için kesinlikle doktor kontrolünde uygulanmalıdır.

 

Detoks diyeti uygulayacaksanız şu hususlara özellikle dikkat edin;

  • Günde en az 4 litre su tüketin
  • Hiçbir detoks diyetini 1 haftadan fazla uygulamayın ve en çok ayda 1 kez uygulayın. Ayda 1’den fazla uygulanması ve 7 günü geçmesi sağlık sorunları oluşturacaktır.
  • Diyet boyunca alkol, sigara ve kafeini hayatınızdan çıkarın
  • Doymuş yağlardan uzak durun
  • Tuz, şeker, beyaz unlu mamuller, çikolata, hazır içecekler, işlenmiş gıdaları unutun.
  • Lokmalarınızı iyice çiğneyin. Her lokma en az 13 kez çiğnenmeli.

Hollywood Diyeti

Diyet çeşitleri içinde popüler olan Hollywood diyetinde 3 ana ve 1 ara öğün ile yapılan diyet çeşididir. Bu diyette şeker tüketilmez, saat 20:00’den sonra hiçbir şey yenmez ve yenilen tüm yemekler sadece 1’er tabak yenilir. Patates, pirinç, muz, ananas, havuç, işlenmiş şeker ve işlenmiş unlu mamuller, alkol, bal ve dondurma asla tüketilmez.

Dukan Diyeti

Diyet çeşitleri içinde en stresli olanıdır. Bu diyeti uygulayanlar için en önemli şey stresi yönetebilmektir. İlk 10 günde süt ürünleri, et ve yumurtaya ağırlık verilir. Protein alınan dönemlerde sınırsız et et ve balık tüketilerek kişiler rahatlatılmaya çalışılır. Diyabet ve kolesterol hastalarına kesinlikle önerilmez.

İsveç Diyeti

Çay ve kahve dahil hiçbir meşrubat önerilmez. Kalorisi düşük bir diyettir. Bu nedenle metabolizmayı yavaşlatacağı için 1 haftadan fazla uzatılmaz. Bir günde en az 2 litre su içilmelidir.

Atkins Diyeti

Diyet çeşitleri içinde yağlı besinlerin yenebileceği tek diyettir. Proteinli ürünler fazla tüketildiğinden tokluk hissi verir ve iştah kapatır. Vücutta su kaybı oluşturur. Haftada yaklaşık 2 kilo verdirebilir.

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

2019 Seçim Ücretleri, Sandık Kurulu Ücretleri Ne Kadar, Seçim Parası Ne Zaman Yatacak?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 GÜNLÜK ÜCRET (2019 YEREL SEÇİM)2 İL VE İLÇE SEÇİM KURULLARI SEÇİM …

Bir Cevap Yazın