Anasayfa / Sağlık / Basen Eritme

Basen Eritme

Basen Eritme

Basen eritme şekilli bir vücuda sahip olmak için aşılması gereken bir engel. Kolay aşıldığı söylenemez ancak kararlılık ve sabırla bazı yöntemler uygulandığında basenlerinizden kurtulup istediğiniz şekli alabilmeniz elbette mümkün.

Basen Eritme İçin Öncelikler

Basen eritme ancak doğru beslenme ve egzersizle üstesinden gelinebilecek bir mesele. Unutmamak gerekir ki bölgesel zayıflama diye bir şey yoktur. Yani sadece göbekten, kalçadan veya sadece basenden kilo vermek mümkün değil. İnsan vücudu kilo verdiği zaman tüm bölgelerden vermeye ayarlı. Ancak bazı genetik değişkenler kilo verirken bazı bölgelerimizin diğerlerinden daha önce incelmeye başlayacağını belirleyebilir. Bu nedenle genetik yapıya uygun ve kişiye özel düzenlenmiş bir diyet listesi için mutlaka işin uzmanına başvurulmalı. Ayrıca yine uzmanınca hazırlanmış doğru bir beslenme programına başlanıp devam edilmeli.

Basen Eritme İçin Beslenme Önerileri

  • Her şeyden önce yağ tüketimi sınırlanmalı. Çünkü amacınız yağ yakmak.
  • Diğer taraftan sağlıklı yağları tüketmelisiniz. Margarin, trans yağ ya da doymuş yağlardan uzak durmalısınız. Tereyağı tüketimi de sınırlı olmalı.
  • Marketlerden alınan işlenmiş un ve şekerler kadınların basen bölgelerinin en büyük düşmanlarından. Makarna, beyaz pirinç, beyaz ekmek uzak durulması gereken ürünlerden. Ancak esmer pirinç, bulgur, tam buğday ve tam buğday ürünleri gibi yüksek lifli besinler aşırıya kaçmayacak kadar tüketilebilir.
  • Daha çok protein tüketmeniz sizi tok hissettirir ve daha az yemenizi sağlayabilir. Yağsız proteinler de yak yakımını hızlandırır. Yumurta, derisiz tavuk eti, baklagiller, yağsız kırmızı et, az yağlı süt ve yoğurt, balık, kuruyemiş gibi ürünler en iyi yağsız protein kaynaklarıdır ve basen eritmede etkilidir.
  • Yemeklerinizde taze sebze ve meyveleri tüketmeniz de basen eritme için etkili bir yöntem olacaktır.
MUTLAKA OKUMALISIN:  Lahana Diyeti

En Etkili Basen Eritme Hareketleri

  • Basen eritme gibi bir derdiniz varsa daha çok hareketli olmak zorundasınız. Basenlerin hareketsizlikle ve çok oturmakla doğrudan ilgisi vardır.
  • Masa başı bir işiniz varsa uzun süre oturur vaziyette kalmayın. Arada bir kalkıp yürüyün ve küçük esneme hareketleri yapın. Bunu alışkanlık haline getirdiğinizde basen eritme daha kolay olacaktır.
  • Kilo vermekte olduğu basen eritmede de en etkili egzersiz tempolu yürüyüştür. Günde 3-4 kilometre yürümeyi alışkanlık haline getirirseniz istediğiniz görüntüye kavuşmanız çok daha kolay olacaktır.
  • Merdiven çıkmak da basen bölgelerinin şekillenmesinde etkilidir. Sağlığınız yerindeyse 2-3 kat kıtmak için asansör kullanmanıza gerek yok.
  • Bunların yanında squat, lunge gibi özellikle uygulanması gereken basen eritme hareketleri var. Şimdi bunlara göz atalım.

 

Özellikle kadınlar için daha uygun olan basen eritme hareketlerini evde de uygulayabileceğiniz şekilde aşağıdaki video‘dan izleyebilirsiniz.

 

Hakkında iyibilgi

Ayrıca kontrol et

2019 Seçim Ücretleri, Sandık Kurulu Ücretleri Ne Kadar, Seçim Parası Ne Zaman Yatacak?

Makale İçeriğinde Neler Var?1 GÜNLÜK ÜCRET (2019 YEREL SEÇİM)2 İL VE İLÇE SEÇİM KURULLARI SEÇİM …

Bir Cevap Yazın